Vikatilanteet

Vikailmoitukset työaikana:
vedenjakelu, vesimittarit ja viemäritukokset
puh. 040 315 2465 tai 040 315 2033

Vikailmoitukset työajan jälkeen:
varallaolija 040 315 3017

Mitä tehdä, jos vettä ei tule?

  • tarkista onko tonttijohdossa tai vesimittarissa vikaa (esim. jäässä)
  • tarkista onko katkoksesta ilmoitettu postilaatikkoon jaetulla tiedotteella, internetissä ajankohtaista sivulla tai paikallisessa lehdessä
  • kerrostaloissa tarkista isännöitsijältä tai talon ilmoitustaululta onko talossa meneillään jokin korjaustyö, jonka takia veden tulo on katkaistu
  • kiinteistön omissa ongelmissa ota yhteyttä lvi-liikkeeseen
  • lämpöisen veden ongelmissa ota yhteyttä energialaitokseen tai kiinteistöhuoltoyhtiöön
  • vesimittarit huoltaa ja tarkastaa aina Järvenpään Vesi

Mitä tehdä, jos viemäri ei vedä?

  • jos tukkeuma on kiinteistön omissa laitteissa tai omassa tonttijohdossa, ota yhteyttä putkiliikkeeseen tai yritykseen, joka tarjoaa loka-autopalveluja
  • jos epäilet, että viemäritukos on laitoksen putkissa, ota yhteyttä vesilaitokseen

Tukoksia viemäriputkissa aiheuttavat yleensä:

  • viemäriin kuulumattomat materiaalit kuten vääränlaatuinen vessapaperi (paperi joka ei liukene vedessä), terveyssiteet, vaipat, lelut tai jätteet jotka tulee hävittää kuivajätteen mukana
  • suuren ongelman aiheuttavat viemäriin kaadetut paistamisesta syntyneet rasvat, jotka viemäriin jouduttuaan jähmettyvät putken sisäpinnalle
  • rasvat tulee hävittää normaalin jätehuollon jätteiden mukana
Jaa juttu: