Vikatilanteet
Vikailmoitukset työaikana:
vedenjakelu, vesimittarit ja viemäritukokset
puh. 040 315 3987 tai 040 315 2033
Vikailmoitukset työajan jälkeen:
varallaolija 040 315 3017
Mitä tehdä, jos vettä ei tule?
- tarkista onko tonttijohdossa tai vesimittarissa vikaa (esim. jäässä)
- tarkista onko katkoksesta ilmoitettu postilaatikkoon jaetulla tiedotteella, internetissä ajankohtaista sivulla tai paikallisessa lehdessä
- kerrostaloissa tarkista isännöitsijältä tai talon ilmoitustaululta onko talossa meneillään jokin korjaustyö, jonka takia veden tulo on katkaistu
- kiinteistön omissa ongelmissa ota yhteyttä lvi-liikkeeseen
- lämpöisen veden ongelmissa ota yhteyttä energialaitokseen tai kiinteistöhuoltoyhtiöön
- vesimittarit huoltaa ja tarkastaa aina Järvenpään Vesi
Mitä tehdä, jos viemäri ei vedä?
- jos tukkeuma on kiinteistön omissa laitteissa tai omassa tonttijohdossa, ota yhteyttä putkiliikkeeseen tai yritykseen, joka tarjoaa loka-autopalveluja
- jos epäilet, että viemäritukos on laitoksen putkissa, ota yhteyttä vesilaitokseen
Tukoksia viemäriputkissa aiheuttavat yleensä:
- viemäriin kuulumattomat materiaalit kuten vääränlaatuinen vessapaperi (paperi joka ei liukene vedessä), terveyssiteet, vaipat, lelut tai jätteet jotka tulee hävittää kuivajätteen mukana
- suuren ongelman aiheuttavat viemäriin kaadetut paistamisesta syntyneet rasvat, jotka viemäriin jouduttuaan jähmettyvät putken sisäpinnalle
- rasvat tulee hävittää normaalin jätehuollon jätteiden mukana